Recenze: Kvadrilion je pro jednoho hráče

Kvadrilion je nová hra pro jednoho hráče z řady Smart Games. Je to hra pro každého, kdo rád řeší nejrůznější logické úlohy. Vhodná je již pro děti od 7 let. Přiložená knížečka obsahuje na 60 zadání v pěti úrovních obtížnosti, jak je u těchto her obvyklé. Od ostatních her se však odlišuje tím, že se nemusíte omezovat na připravená zadání, Kvadrilion poskytuje téměř neomezený počet úloh. Obsahuje totiž čtyři čtvercové, oboustranné desky, jejichž spojením získáte herní plán, který může mít rozličné tvary. Úlohu splníte, pokud na něj rozložíte všech 12 dílků skládačky.

Jak se hraje
Pro seznámení s hrou doporučuji zvolit některou z 12 startovacích úloh, které najdete v přiložené knížečce. Podle obrázku sestavíte čtyři desky do požadovaného tvaru a umístíte první dílky. Zbylé musíte položit na volné místo tak, aby byla celá plocha zakrytá. Přitom je potřeba dodržet jen dvě základní pravidla. Dílky skládačky nesmějí překrývat černé ani bílé puntíky na desce a musí překrýt všechny ostatní pozice.

K dispozici máte celkem dvanáct dílků, které mají obdobné tvary, jak je můžete znát z Tetrisu. Dílek je složen ze tří, čtyř či pěti spojených kuliček, které dobře zapadají do jamek na desce.

Úlohy můžete řešit od jednodušších stupňů obtížnosti po složitější nebo si vybírat podle libosti. Některé úlohy mají více řešení, ty nejnáročnější pouze jediné. Šedesát zadání vám nějakou chvíli vydrží, ale ani po jejich vyřešení není s touto hrou konec, můžete si vymyslet zadání vlastní. Stačí sestavit herní plán do nového tvaru.

Komu je hra určena
Je to hra pro každého bez rozdílu věku. Vhodná je jak pro začátečníky, kteří teprve s logickými hrami začínají, tak pro zkušené nadšence tohoto typu her. Pokud máte dvě či více dětí, pak možná budete potřebovat několik sad. Děti pak mohou řešit úlohy současně, a tak změřit své síly. Můžete je ale nechat řešit těžší úlohy společně. Přestože jsou úlohy určeny dětem od 7 let, mohou si s Kvadrilionem hrát i předškoláci, vůbec přitom nevadí, když nebudou řešit žádný úkol, ale jen tak "si skládat".

Zpracování, grafika, pravidla
Také tato hra naplňuje standardy zpracování Smart Games beze zbytku. V krabici najdete čtyři oboustranné čtverce, které u sebe dobře drží díky magnetům, 12 velkých barevných dílků skládačky, s nimiž se dobře manipuluje, knížku zadání a česká pravidla (v knížečce je originální anglická verze). Všechny části jsou kvalitní. Dílky jsou větší než u jiných Smart Games.

Hodnocení hry
Kvadrilion je logická hra, ke které se rádi budete vracet a ve volných chvílích zkoušet nová a nová zadání. Hra je na tolik variabilní, že se jen tak nevyčerpá. Přirozeným a hravým způsobem rozvíjí logické myšlení, ale i prostorovou představivost. Díky různým obtížnostem se hodí pro každého bez rozdílu věku a zkušeností. Každý narazí na zadání, které mu dá zabrat. S velkými dílky se příjemně manipuluje a máte radost i z prostého skládání na náhodně sestavený plán, i když ho celý nevyřešíte.

Infobox o hře

Počet hráčů:  1 hráč
 Doporučený věk:  od 7 let